Cinkota madar
Ors1_A
Ors5
Thokoly
Rakosfalva
ÖRS_KEREPESI
011 CINKOTA PERON
015 GÖDÖLLŐ_v2
Ors4
Ors2
Az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása
döntés-előkészítő és részletes megvalósíthatósági tanulmány, tanulmányterv

A BKK megbízásából, a FŐMTERV Zrt. generáltervezésében 2014-ben döntés-előkészítő és részletes megvalósíthatósági tanulmány készült fent nevezett projektre.

 

Az építészeti tervezést és a látványtervezést cégünk, az UNITEF-83 Zrt. látta el.

A projekt célja a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésének és új rákoskeresztúri szárnyvonal építésének vizsgálata.

 

2016-ban a projekt folytatásaként újabb tanulmányterv készült, ami elsősorban az Örs vezér téri összekötés és a rákoskeresztúri szárnyvonal kiágazásnak lehetőségeire, ezek részletes költségvizsgálatára fókuszált. A számos változaton elvégzett közlekedési- és költségelemzés alapján egy vezérváltozat került kiválasztásra és továbbdolgozásra.

 

E szerint az Örs vezér terén felszín felett, egy felüljáró műtárgy létesítésével történik meg az átvezetés és a Sugár áruház mellett, a jelenlegi HÉV végállomás helyén épül meg az új, emelt szintű metróállomás.

 

Az Örs vezér terét követően a metró a térszínen, majd Sashalom-Mátyásföld szakaszon a térszín alatt kéregalagútban halad tovább, Cinkotára már újra az utca szintjén érkezik meg.

Cégünk a projektben felmerülő összes magasépítmény – mint felszín alatti állomások, ezek felszín felett megjelenő bejárati felépítmények, peronfedések, esőbeállók, Örs vezér téri felszín feletti állomásépület - építészeti tervezését látta el, vázlattervi kidolgozottságban, látványterveken keresztül bemutatva az építészeti és arculati koncepciót.

 

A tervezett felszín alatti állomások (Sashalom-Thököly út, Mátyásföld-Jókai utca) a felszínen is megjelennek fedett bejárati felépítmények formájában. A felszínen is megjelenő megállók /állomások eltérő karakterű és léptékű városrészekben jelennek meg. Ezekre az eltérő helyzetekre, eltérő építészeti megoldások jelentik a megfelelő választ. Fontos hogy az eltérő helyzetekben is egységes építészeti arculattal (azonos anyaghasználat, rokonítható, letisztult formavilág, vonalas létesítményre utaló hosszúkás arányú, tárgyszerű tömegekkel) legyenek megfogalmazva ezek az épületek.

 

Az Örs vezér terén a nagyvárosias beépítés (nagy, magas épületek – széles utak – tágas terek) lehetővé teszi a magasvezetésű vasút integrációját a városi struktúrába. Az állomás megemelt szinten, látvány szempontjából kitüntetett helyen kerül megépítésre, ezért az építészeti megfogalmazás itt egy nagyvonalú, attraktív kortárs épületet igényel, magas minőségű (időt álló és esztétikus) anyaghasználattal, részletképzésekkel.

UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.


Tel/Phone: +36 1 205 6330
Email: unitef@unitef.hu

Cím/Address: H-1119 Budapest, Bornemissza tér 12.

  • White Google+ Icon
  • Twitter Clean