top of page

Út-, autópálya, vasút- és metrótervezés

Autópályák, utak
M0 körgyűrű

 

  • M0 útgyűrű Déli szektor (M1-M5 között) teljes szakaszának 1994-es átadását – 2x2 forgalmi sáv fizikai elválasztás és leállósáv nélkül – követően a pálya igénybevétele rohamosan megnövekedett. A fizikai elválasztás hiánya miatt igen gyakran, súlyos balesetek nehezítették, vagy éppen állították meg a forgalmat a pályán. A 2000-es évek elején, ennek változtatására először egy minimális helyigényű fizikai elválasztás kialakítása készült el, majd elindult a második pálya tervezése és kivitelezése, melynek eredményeként megvalósult a 2x3 forgalmi sávot, középen elválasztósávot és mindkét oldalon leállósávot tartalmazó autóút szakasz.

  • M0  útgyűrű Keleti szektor (M5 és M3 között) megvalósítását a Fővároson áthaladó tranzit teherforgalom csökkentése, megszűntetése tette szükségessé. A Déli szektor első szakaszának átadását követően rögtön elindult a lehetséges nyomvonalak keresése, de csak a ’90-es évek második felében gyorsult fel az előkészítés, amikor is elindult az egyes szakaszok engedélyezési terveinek elkészítése. Ezzel együtt az „M0-M3 gödöllői átkötés” néven elindult az M31 autópálya megvalósítása is.
  • M0 útgyűrű Északi szektor (M3-10. sz. főút között), ez a szektor a legváltozatosabb adottságokkal és funkciókkal rendelkező szakaszokat tartalmazza. Az első megépült szakasz – az M3 autópálya - 2. sz. főút között – biztosította a Főváros északi agglomerációs forgalmának lebonyolítását. A forgalomnak átadott második szakasz – a Megyeri hidat is tartalmazó 2. és 11. sz. főút közötti rész – a 4.sz. főút - M3  közötti Keleti szektori szakasz közel egyidejű átadásával kapcsolta be Észak-Budát a gyűrűirányú forgalomba, tehermentesítve az Árpád-hidat. A harmadik szakasz dombvidéki jelleggel, alagutak és völgyhidak építésével valósulhat meg a 11. sz. és 10. sz. főutak között, melynek építési engedéllyel rendelkező engedélyezési és tender tervei 2015-17-ben készültek el.
  • M0 útgyűrű Nyugati szektor (10. sz. főút-M1 között) a 11.sz. – 10.sz. főutak közötti szakaszhoz hasonlóan – domb- és hegyvidéki környezetben vezetett autóút. Több tanulmánytervet követően 2021-ben készült el a környezeti hatástanulmány, ez azonban még nem lett hatásvizsgálati eljárásra benyújtva. A domborzati-, tájvédelmi- és beépítési adottságok miatt a pálya leginkább alagutakban képzelhető el, kivéve a Budakeszitől délre eső szakaszt. Ez a szektor, a megvalósítását követően, várhatóan a Főváros és az érintett agglomerációs települések kapcsolatának közlekedésében tölt be majd jelentős szerepet.
  • M0-M6 Érdi tető
Országos jelentőségű utak

Egyéb utak, közlekedési létesítmények

  • Budapest, Galvani út tervezése

  • Budapesten, a Galvani út vonalában új Duna-híd tervezése

  • ​Budakalász CORA bevásárló központ 11. sz. főút - M0 csomópontrendszer

  • Fóti CORA áruház belső úthálózata

  • Budakalász - Pomáz elkerülő út t

  • Dunakeszi repülőtér belső úthálózat

  • Dunakeszi AUCHAN Áruház

  • Autópálya mérnökségi telepek belső úthálózata

  • Szolnoki repülőtér burkolatépítési terv

  • Üzemanyagtöltő állomások

  • Porsche Hungária belső úthálózat

  • Berlin Buch kórház belső úthálózat terv 

  • Budakalász METRO áruház közúti kapcsolatrendszere és közműellátása

  • Bp Munkás körút (Nagykőrösi-Veres P. út)
  • Bp XI. kerület Etele tér metró kapcsolat
  • Bp XI. kerület Külső Bartók Béla út 
Vasúttervezés

​Pályatervezés

Intermodális csomópontok

Metró tervezés
  • 4.sz metró Keleti pu.-Bosnyák tér
  • 4.sz metró aluljárók, liftek, mélygarázsok
bottom of page