52. sz. főút M5 autópálya és Kecskemét, Nagykörút közötti szakasz négysávossá történő kapacitásbővítése
A projekt előkészítése keretében Társaságunk engedélyezési fedvény- és kiviteli terveket készített.
A fontosabb tervezési és műszaki paraméterek:
Határszelvények: 0+000-4+911,5 km szelvény
-
Útkategória: B.IV. tervezési osztály,
-
Tervezési sebesség: 50 km/h,
-
Forgalmi sávok száma: 2×2 sáv,
-
Forgalmi sáv szélessége: 3,5 m,
A főbb feladatok:
-
A jogerős építési engedélyek alapját képező dokumentációk korszerűségi felülvizsgálata. Az építési engedélyek hosszabbítása illetve a fedvény engedélyezési tervek alapján az építési engedélyek módosítása.
-
A TRT vizsgálata, a TRT módosításhoz szükséges tervi részek elkészítése és annak átvezetése céljából történő dokumentált benyújtása az érintett szervek felé.
-
52. sz. főút – 5. sz. főúti jelzőlámpás csomópont felülvizsgálata.
-
A Katona József Gimnázium és a meglévő jelzőlámpás gyalogos-átkelőhely között a távolsági és helyi közlekedést szolgáló buszöblök elhelyezése a gyalogátkelő áthelyezése.
-
A Dózsa György útburkolat felújítása.
-
Az Olimpia utcai turbó körforgalmú csomópont áttervezése
-
A Sport utcai csomópont körforgalmi kialakítása a távlati 541-es főút fejlesztésének, a térség szerviz útjainak, parkolóinak, járdáinak, a Neumann János Egyetemnek a főút két oldalán a meglévő és tervezett épületei közötti átjárást biztosító tervezett gyalogos hídműtárgy figyelembe vételével.
-
Az 5218. j. út (Vízmű utca) és Könyves Kálmán krt.) 1-1 többletsáv kialakításának lehetőségét és Beruházói döntés függvényében a szükséges beavatkozásokat meg kell tervezni és az engedélyeztetni. Az egyeztetésekbe a közútkezelőt, KMJV Önkormányzatát és a közlekedési hatóságot is be kell vonni! A vizsgálat során TRT-t is vizsgálni kell, a szükséges beavatkozások miatt felmerülő TRT módosításhoz a szükséges tervi részek elkészítése és annak átvezetése céljából történő dokumentált benyújtása – az érintett szervek felé - a tervező feladata.
-
Az Áfonya utca – Hattyú utca jelzőlámpás csomópontjának négy ágú kialakítása
-
A Bagoly utca és Téglás utca közötti szakaszon, a bal járda és szervizút kialakítása.
-
Kullai közi jelzőlámpás csomópont áttervezése.
-
3+240 kmsz környezetében távlati csomópont szükségességének vizsgálata
-
Írisz utcai csomópont körforgalmi kialakítás.
-
A pályaszerkezet vizsgálata és felújítása a teljes szakaszon.
Beruházó: NIF Zrt.
Dátum: 2019-2020.
Tervezők (Unitef’83 Zrt.): Pankotai Csaba projektvezető, Tibola Péter, Encs Mihály, Endrődi Péter, Nagy Ferenc, Nagy László, Naszády Gábor, Gáti Anna felelős tervezők.