top of page
Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal rekonstrukció

A Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal (120-as számú) a transz-európai vasúti áruszállítási hálózat (IV. sz. európai vasúti korridor) része, országos törzshálózati vasúti pálya.

A 30,2 km hosszú, jelenleg egyvágányú vasúti pályaszakasz teljes rekonstrukciójához készültek az engedélyezési, kiviteli és tender tervek. A tervek megvalósulása esetén 160 km/ó engedélyezett sebességű és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas kétvágányú villamosított pályaszakasz lesz. A vonalszakasz által érintett 3 állomás (Szabadkígyós, Kétegyháza és Lőkösháza) vasúti és útépítési tervei készültek el. Új elektronikus vonat-, és tolatóvágányutas biztosítóberendezés tervezésére került sor a 3 állomáson, és a csatlakozó nyílt-vonali szakaszokon. Kétegyháza és Lőkösháza állomásokon új perontetők és esőbeállók, valamint a jelenkori közlekedési, átszállási és utasáramlási igényeket kielégítő, új állomási előterek kialakításának megtervezése volt a feladat.

 

Beruházó: NIF Zrt.

Dátum: 2015-2018.

A tervező Konzorcium tagjai: Út-Teszt Mérnöki és Szolgáltató Kft. (Konzorciumvezető), Unitef’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., Út-, Vasúttervező Zrt.

 

Tervezők (Unitef’83): Herpai László projektvezető, Party Gábor felelős tervező, Prohászka Zsolt felelős tervező, Kertész Bence felelős tervező, Porpáczy László felelős tervező, Szűts Orsolya felelős tervező, Kojnok Alexandra felelős tervező.

bottom of page