UTROL
PANELEK
MADAR2
MADAR1
KEMENY
HÉV
BUDAI
BPATAK
BKALASZ
ARNYEKOLONELKUL
ALAGUTSZAJ
B-alagut_geologia
A-alagut_geologia
M0 Északi szektor 11. sz. – 10. sz. főutak közötti szakasz alagutak

engedélyezési terv

Az M0 autóút északi szektor 11. sz. főút – 10. sz. főút szakaszán két alagútpár létesítése válik szükségessé az adott domborzati, beépítettségi és környezetvédelmi viszonyok miatt. A rövidebb alagút teljes mértékben a Kiscelli agyagban helyezkedik el, annak különböző mállottságú rétegeit harántolja 13-45 m közötti takarás mellett. A hosszabbik alagút járatai negyedidőszaki iszapos-agyagos összletet, Kiscelli agyag, Hárshegyi Homokkő és Fődolomit rétegeket, valamint inert hulladék anyagot harántolnak 5,5-111 m takarás mellett. Az alagutak két járattal készülnek, járatonként két forgalmi sávot foglalnak magukba. A rövidebb alagútban járatonként egy-egy leállóöböl, hat vészátjáró és egy harántjárat, a hosszabb alagútban járatonként három-három leállóöböl, nyolc vészátjáró és kettő harántjárat készül. A folyó alagútjáratok a gyengébb kőzetben ellenbolttal, míg a jobb minőségű kőzetben ellenbolt nélkül készülnek. Az alagutakhoz szellőző alagutak, gépházak és kürtők, illetve energiaközpontok csatlakoznak. A járatok nyitott és zárt építési móddal készülnek, ahol a rövidebb alagútnál a nyitott építésű szakasz hossza 16,0 m és 14,0 m, a hosszabb alagútnál 103,0 m és 30,0 m, zárt építésű szakasza hossza 2 000,0 m és 3 172,0 m. A zárt építésű szakaszok gépesítéssel támogatott fejtési technológiával készülnek hegesztett hálóval és ívtámmal erősített lövelltbetonos biztosítással szükség szerinti horgonyzással. Az ideiglenes biztosítás védelme alatt készül el az alagútjáratok víz elleni PE alapú ernyőszigetelése, majd a monolit vasbeton falazata.

 

Tervezett építmények:  

„A” jelű alagút:

- alagút hossza: 2 030,0 m,

- alagút szabad szelvényének mérete: 67,26- m2

- alagút fejtési szelvényének mérete: 98,1-106,68 m2

- leállóöböl fejtési szelvényének mérete: 154,6 m2

„B” jelű alagút:

- alagút hossza: 3 345,0 m,

- alagút szabad szelvényének mérete: 60,23 m2

- alagút fejtési szelvényének mérete: 113,2-121,8- m2

- leállóöböl fejtési szelvényének mérete: 159,34-182,7 m2

 

Tervezők: Grabarits József irodaigazgató, Laufer Imre tervező, Káposztás Zoltán tervező