UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.


Tel/Phone: +36 1 205 6330
Email: unitef@unitef.hu

Cím/Address: H-1119 Budapest, Bornemissza tér 12.

  • White Google+ Icon
  • Twitter Clean
M0 útgyűrű Nyugati szektor (10. sz. főút-M1 között)
 

Megbízó: Nemzeti Autópálya zrt.

Tervezés éve: 1995 - 2010

Tervezés fajtája: EKHT (Előzetes Környezeti Hatástanulmány), Tanulmányterv,



Generál tervezők: UNITEF' 83 RT., UNITEF-CÉH KKT.

Szakasztervezők: UNITEF' 83 RT., UTIBER KFT., ÚT-TESZT KFT.

Úthossz: 18 km

Kialakítás: új nyomvonalon, többségében beton pályaszerkezettel

Szakaszok kialakítása:
1-3 szakasz 2×3 sávos autópálya számára készül végleges földmű-keresztmetszet, ebből első ütemben 2×2 forgalmi sávos autóút épül meg. A 4-5-ös szakasz 2×2 sávos autóút lesz.

1. M5 autópálya – új 4.sz. főút között - 12,7 km, melyhez szorosan kapcsolódik az új 4.sz. főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakasza - 12,5 km, aszfalt burkolatú

2. Új 4.sz. főút – 31.sz. főút között - 6,8 km

3. 31.sz. főút – M31 autópálya elválási csomópont között - 5,7 km

4. M31 autópálya – 3.sz. főút közötti szakasz - 5,2 km

5. 3.sz. főút – M3 autópálya között 8,9 km hosszon, melyhez kapcsolódik a meglévő autóút mentén új gyűjtő-elosztó pályák, illetve sávok építése, összesen kb. 3,0 km hosszban. 

6. M31 autópálya az M0 és M3 autópályák között 12 km hosszon. 

A keleti oldalán legnagyobb kiterjedésű fővárosnak ezen a részén nagyon hiányzik egy gyűrű irányú kapcsolat. Enélkül egyre elviselhetetlenebb a szektorból kivezető sugárirányú, és az egyes rövid szakaszokon csak hellyel-közzel meglévő, lakóterületeken átvezető gyűrű irányú útszakaszok forgalmi terhelése. A projekt célja ennek a hiányzó hálózati elemnek mielőbbi pótlása. Az M0 útgyűrű keleti szektora az M5 autópálya és az M3 autópálya közötti rész. Itt teljes hosszban új pálya épül. A szektor végén kapcsolódik az északi szektorban az M3 autópálya és a 2.sz. főút között megépült autóúthoz. 

A szektorhoz tartozik az M31 autópálya, amely a gyűrű és az M3 autópálya között biztosít Gödöllő térségben egy, a távolsági forgalom igényeinek jobban megfelelő kapcsolatot. Az M31 autópálya egyidejű megépítésével ugyanakkor lehetővé válik a délnyugat-északkelet irányú tranzitforgalom leválasztása a gyűrű egy szakaszáról, ezáltal csökkentve az itt jelentkező környezeti terhelést. 

Megjegyzés: a légifelvételek a Strabag Rt. képei.

 

Referenciák és aktuális Projektek:

 

M5 - M31 ap. közötti szakasz és M31 autópálya 
tanulmánytervek, engedélyezési tervek

 

Generáltervezői tevékenység (UNITEF-CÉH Kkt.) 41 km hosszon, ebből 20 km saját tervezés 
kiviteli tervek

 

M0 útgyűrű 46100 j. út csomóponti körforgalom mósdosításának tervezése 
tanulmányterv, engedélyezési terv, kiviteli terv