M0 útgyűrű Nyugati szektor (10. sz. főút-M1 között)
Megbízó: Nemzeti Autópálya zrt.
Tervezés éve: 1995 - 2010
Tervezés fajtája: EKHT (Előzetes Környezeti Hatástanulmány), Tanulmányterv,
Generál tervezők: UNITEF' 83 RT., UNITEF-CÉH KKT.
Szakasztervezők: UNITEF' 83 RT., UTIBER KFT., ÚT-TESZT KFT.
Úthossz: 18 km
Kialakítás: új nyomvonalon, többségében beton pályaszerkezettel
Szakaszok kialakítása:
1-3 szakasz 2×3 sávos autópálya számára készül végleges földmű-keresztmetszet, ebből első ütemben 2×2 forgalmi sávos autóút épül meg. A 4-5-ös szakasz 2×2 sávos autóút lesz.
1. M5 autópálya – új 4.sz. főút között - 12,7 km, melyhez szorosan kapcsolódik az új 4.sz. főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakasza - 12,5 km, aszfalt burkolatú
2. Új 4.sz. főút – 31.sz. főút között - 6,8 km
3. 31.sz. főút – M31 autópálya elválási csomópont között - 5,7 km
4. M31 autópálya – 3.sz. főút közötti szakasz - 5,2 km
5. 3.sz. főút – M3 autópálya között 8,9 km hosszon, melyhez kapcsolódik a meglévő autóút mentén új gyűjtő-elosztó pályák, illetve sávok építése, összesen kb. 3,0 km hosszban.
6. M31 autópálya az M0 és M3 autópályák között 12 km hosszon.
A keleti oldalán legnagyobb kiterjedésű fővárosnak ezen a részén nagyon hiányzik egy gyűrű irányú kapcsolat. Enélkül egyre elviselhetetlenebb a szektorból kivezető sugárirányú, és az egyes rövid szakaszokon csak hellyel-közzel meglévő, lakóterületeken átvezető gyűrű irányú útszakaszok forgalmi terhelése. A projekt célja ennek a hiányzó hálózati elemnek mielőbbi pótlása. Az M0 útgyűrű keleti szektora az M5 autópálya és az M3 autópálya közötti rész. Itt teljes hosszban új pálya épül. A szektor végén kapcsolódik az északi szektorban az M3 autópálya és a 2.sz. főút között megépült autóúthoz.
A szektorhoz tartozik az M31 autópálya, amely a gyűrű és az M3 autópálya között biztosít Gödöllő térségben egy, a távolsági forgalom igényeinek jobban megfelelő kapcsolatot. Az M31 autópálya egyidejű megépítésével ugyanakkor lehetővé válik a délnyugat-északkelet irányú tranzitforgalom leválasztása a gyűrű egy szakaszáról, ezáltal csökkentve az itt jelentkező környezeti terhelést.
Megjegyzés: a légifelvételek a Strabag Rt. képei.
Referenciák és aktuális Projektek:
M5 - M31 ap. közötti szakasz és M31 autópálya
tanulmánytervek, engedélyezési tervek
Generáltervezői tevékenység (UNITEF-CÉH Kkt.) 41 km hosszon, ebből 20 km saját tervezés
kiviteli tervek
M0 útgyűrű 46100 j. út csomóponti körforgalom mósdosításának tervezése
tanulmányterv, engedélyezési terv, kiviteli terv