top of page
M6 autópálya – Villány - Mohács vasútvonal különszintű vasúti keresztezés

Engedélyezési és kiviteli terv, tervezői művezetés

Vasúti pálya és kapcsolódó szakágak teljeskörű tervezése, tanúsítása, engedélyezése, kiviteli tervek elkészítése.

Az M6 autópálya az európai közúthálózat észak-dél irányú kapcsolatának egyik fontos eleme, az ún. V/C Helsinki folyosó (Ploče – Szarajevó – Eszék – Budapest) magyarországi szakasza, amely Nagynyárád közelében keresztezi a Villány - Mohács közötti egyvágányú, dízelüzemű vasútvonalat. A keresztezés helyén a gyorsforgalmi út bevágásban halad, keresztezési szöge 35°, a vasútvonalat új építésű műtárgyon kell átvezetni. A keresztezés helyén az MSC Kft. által tervezett, Magyarországon először megvalósuló híd épült. A tervezett szerkezet 72,00 m támaszközű, ortotróp acél pályaszerkezetű merevítő tartóval ellátott ívszerkezet, úgynevezett Langer-híd. Az acélszerkezet teljes hossza 73,00 m, szabad nyílás 67 m. A függesztőrudak Network elrendezésűek. A hídon a vasúti pálya folyamatos megtámasztású rugalmas ágyazást kapott. A híd mindkét oldalán dilatációs szerkezetet kell beépíteni. A vasúti pálya vonalvezetése lényegében nem változott. A hídhoz csatlakozó szakaszon az előírásoktól eltérő, a híd-folyópálya alépítmény merevség átmenetet hosszabb szakaszon biztosító kialakítást terveztünk. Meg kellett oldani a ferde keresztezés miatt hosszú cölöpfalak közötti terület víztelenítését, valamint a kábelalépítmény magas színvonalú kialakítását, illetve a kábelek építés közbeni védelembe helyezését. Elkészítettük többek között a hegesztési és sínkiosztási, valamint aljkiosztási terveket. Az engedélyezési tervek NoBo és DeBo tanúsíttását a NIF Zrt. megbízása alapján készítették. Vasúthatósági engedélyt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Vasúthatósági Főosztály kiadta. A kiviteli tervek alapján a vonalszakaszt 2021 – 2022 folyamán építették át.

Felelős tervező (Unitef’83 Zrt.): Bokory Gábor

Projektvezető (Unitef’83 Zrt.): Major Gábor

bottom of page