top of page
M60 autópálya Bóly-Pécs szakasz

Tanulmány-, engedélyezési, kiviteli, tender-, építési és megvalósulási terv

 

Az M60 autópálya kiválása az M6 autópálya 192+400 km szelvényében ideiglenes – de a végső kiépítésnél megmaradó csomóponti ágakkal – trombita csomóponttal valósult meg. A megépült pályaszakasz szintén dombvidéki jellegű, azonban az M6 korábban említett dombvidéki szakaszával ellentétben a pálya közel DK-ÉNy-i irányítottságú, ezáltal a Duna felé hosszan lefutó dombhátakon és völgyekben halad a pálya. A Pécs-Déli forgalmi csomópont, mint ideiglenes végcsomópont került átadásra 2010 márciusában.Az autópálya szakasz üzemeltetését a Pécsudvard területére telepített Mérnökségi Telepről látják el. A telep közvetlenül a Pécs-keleti forgalmi csomópontnál kapcsolódik az országos közúthálózatba az újonnan kiépített 5721 j. úton.A szakaszon – elválási csomóponttal együtt – 4 forgalmi csomópont található – M6-M60 elválási, Bóly-Északi, Pécs-Keleti és Pécs-Déli csomópont. 2 jelentős méretű völgyhíd is található a pálya vonalán – Belvárdgyulánál és a Nagynyárádi vízfolyás és MÁV vasútvonal felett.A közel 30 km-es szakasz megépítésével Bóly és Pécs városok és vonzáskörzetük kerültek közvetlenül kapcsolatba az országos gyorsforgalmi hálózattal valamint közvetett kapcsolatot biztosít a villányi borvidékhez.

 

Projektvezető: Major Gábor

 

A csomóponti ábrák a megépült helyszínekre kalauzolják el.
bottom of page