top of page
Szeged - Hódmezővásárhely tram-train létesítése: Hódmezővásárhelyi Népkert (kiz.) – Algyő (bez.) vonalszakasz nagyvasúti munkák tervezése

 

A 135-ös számú, Szeged-Békéscsaba vasútvonal egyvágányú, nem villamosított vasúti fővonal.

Az Unitef’83 Zrt. tervezési feladata a 135-ös vasútvonal Hódmezővásárhelyi Népkert (kiz.)-Algyő (bez.) vonalszakaszán a vasúti pálya, keresztező utak, parkoló, épületek, peronfedések, vízeelvezetés átépítésének tervezése volt, a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train üzem létesítéséhez kapcsolódóan.

A 13,25 km hosszú, jelenleg egyvágányú vasúti pályaszakasz teljes rekonstrukciójához készültek a kiviteli és megvalósulási tervek. A tervek megvalósulását követően 100 km/ó engedélyezett sebességű és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, szakaszosan kétvágányú pályaszakasz lett. Kopáncs állomás az átépítést követően forgalmi kitérőként funkcionál a továbbiakban. Algyő állomás a vonatkeresztezések gyorsabb lebonyolítása érdekében meghosszabbított vágányokkal, illetve az utasforgalom számára kedvező helyen kialakított peronnal épült át. A két érintett állomáson az üzemi épületek felújítása történt meg, Algyőn peronfedés épült. A keresztező utak, útátjárók a vasúti kialakításnak megfelelően átépültek, Algyőn új P+R parkoló épült.

Beruházó: NIF Zrt.

Dátum: 2018-2021.

A tervezést az Utiber Kft. megbízásából végeztük.

 

Tervezők (Unitef’83): Party Gábor felelős tervező, Szitkey László felelős tervező, Széll Péter felelős tervező, Tóth Tamás felelős tervező.

bottom of page