top of page
Szolnok – Szajol vasúti vonalszakasz rekonstrukciója

Engedélyezési, kivitelezési és tender tervek, környezeti hatástanulmány

A Szolnok – Szajol vonalszakasz a Budapest – Cegléd – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony országhatár országos törzshálózati vasúti vonalnak és a nemzetközi vasúti hálózatnak is az egyik legfontosabb szakasza. A vasútvonal a IV. számú páneurópai közlekedési folyosó része. A 6,9 km hosszú Szolnok – Szajol állomásköz az egyik legfrekventáltabb és egyben a legterheltebb vasúti vonalszakasz hazánkban, mert a 100-as és a 120-as vonal itt közös nyomvonalon halad. A rekonstrukció része volt a szakaszon található két folyón, a Tiszán és a Zagyván átívelő híd átépítése, illetve felújítása.

A vasúti pálya átépítésével együtt új elektronikus biztosító berendezés létesült. Átépültek a villamos felsővezeték, energiaellátás, távközlés, biztonságtechnika létesítményei is. Ezek együttesen lehetővé teszik, hogy a jövőben a szerelvények az európai előírásoknak megfelelően 160 km/órás sebességgel haladjanak.

A szakasz legjelentősebb műtárgya, a Tisza-híd teljes átépítésre került. A mederhíd új felszerkezete szimmetrikus rácsozású rácsos tartó, amely az ortotróp pályaszerkezettel együttdolgozik. Mind a tervezés, mind a kivitelezés során jelentős feladatot jelentett, hogy a vasút üzemeltetője mindössze 1 hetes vágányzár alkalmazását engedélyezte, amikor a szakaszon a vasúti forgalom teljes mértékben szünetelt.

A tervezési feladatot az UNITEF-83 Zrt. vezette tervező Konzorcium (konzorciumi tag: FŐMTERV  Zrt.) végezte 2012 és 2014 között. A felújított vonalszakasz forgalomba helyezésére 2015 novemberében került sor. A beruházás megrendelője a NIF Zrt. volt.

Projektvezető: Herpai László 

bottom of page